Hello! Sierpień okazał się miesiącem konkursów, ale nie mogłam się powstrzymać i zaproponuję Wam jeszcze jedną zabawę z okazji nowego roku szkolnego. Jak wiecie, uwielbiam projekty plastyczno-językowe, a także tworzenie własnych materiałów dydaktycznych. Stąd też wziął się pomysł na ten konkurs. Ponadto, 1 września oraz fakt, że blog ma już ponad 800 Fanów na Facebook'u (dziękuję! <3) sprawiły, że miałam ochotę zaproponować Wam kolejną zabawę z nagrodami.
Materiały: pompony, naklejki oczy, naklejki puzzle alfabet, kolorowe kartony hologramowe, materiałowe liście, bibuła żyrafa, klej magiczny, pieczątki pogodowe, pacynki na palce.
Jeśli chcesz wygrać powyższy zestaw materiałów plastycznych, opisz w mailu, jak użyjesz któregoś z produktów w celach dydaktycznych - pod moimi propozycjami wykorzystania materiałów plastycznych Moje Bambino znajdziesz szczegółowy REGULAMIN. Zapoznaj się z nim proszę zanim weźmiesz udział w konkursie.
Jak widzicie, tym razem zadanie konkursowe jest bardzo kreatywne! Poniżej przedstawiam Wam moje propozycje na użycie wymienionych materiałów plastycznych w celach dydaktycznych.
Spelling Bee
Materiały: naklejki puzzle alfabet
Dla kogo: klasy 1+
Cel: Ćwiczenie pisowni i literowania wyrazów.
Opis: W zależności od poziomu językowego wybieramy wyrazy, które ćwiczyliśmy na zajęciach i prosimy uczniów o ułożenie ich z rozsypanych liter. Możecie przygotować gotowe zestawy wyrazów lub prosić uczniów o ich odszukanie ze wszystkich literek (uwaga - czasochłonne, sama miała problem ze znalezieniem literek z nazwy bloga ;)). Zadajecie Uczniom zagadkę, a następnie prosicie o znalezienie słowa z zagadki i przeliterowanie go. To zadanie można wykonać nawet w grupach z dorosłymi. Tak jak wspominałam, wcale nie jest tak łatwo znaleźć odpowiednie litery w całym ich stosie.
UWAGI: Jestem miło zaskoczona tymi naklejkami! Jest ich bardzo dużo w paczce, są piankowe i łatwo można je do siebie dopasować - nie trzeba ich przyklejać, bo trzymają się po złożeniu więc są wielokrotnego użytku - duży plus!
Alphabet Leaves
Zadanie identyczne jak poprzednie, ale z motywem jesiennym.
UWAGI: Liście są bardzo miękkie, spodziewałam się sztywniejszych. Myślę, że mogą się przydać do dekoracji gazetek szkolnych.
Weather Forecast
Materiały: pieczątki pogodowe (+ papier, pisaki, poduszka z tuszem, wskaźnik)
Dla kogo: uczniowie klas 3+
Cel: Praktyczne użycie słownictwa związanego z pogodą/ kierunkami/ ukształtowaniem terenu.
Opis: Wprowadź słownictwo związane z pogodą/ kierunkami/ ukształtowaniem terenu. Poproś uczniów o pracę w grupach i stworzenie mapy fikcyjnego miejsca. Na mapie uczniowie zaznaczają pieczątkami jaka pogoda przewidywana jest na danym terenie, a następnie przedstawiają tę prognozę reszcie klasy.
UWAGI: Do pieczątek należy dokupić poduszkę z tuszem.
Quiet Critters
Materiały: pompony, przyklejane oczy
Dla kogo: przedszkolaki, uczniowie klas 1-3
Cel: Skupienie uwagi uczniów na pracy indywidualnej.
Opis: O Quiet Critters pisałam niedawno, post cieszył się dużym zainteresowaniem. Jeśli jeszcze nie znasz tych cichych potworków, to zajrzyj TUTAJ.
G is for (GREAT) GIRAFFE
Materiały: bibuła żyrafa, klej magiczny, naklejki oczy, litery puzzle alfabet, pompony, papier hologramowy (+ sztywny papier, pisak, taśma dwustronna, spinacz do prania/klamerka)
Dla kogo: przedszkolaki, uczniowie klas 1-4
Cel: Zaangażowanie uczniów w pracę grupową.
Opis: Wycinam żyrafę ze sztywnego papieru i przyklejam bibułę. Na szyi żyrafy przykleiłam naklejki G-I-R-A-F-F-E, są to znaczniki, im bliżej G, tym bliżej doskonałości ;) Żyrafy możemy użyć na wiele sposobów, np. grając w gry przydzielamy danej drużynie znacznik w postaci klamerki z pomponem danego koloru. Uczniowie zdobywając punkty przesuwają znacznik wyżej, wygrywa G.
Żyrafy można też użyć do rywalizacji klasowej. Znacznik - klamerka klasowa - będzie się przesuwać w górę w miarę realizacji materiału lub dodatkowych prac wykonanych przez uczniów. W momencie dotarcia klasy do G możecie przyznać uczniom nagrodę, np. obejrzenie klipu, czy rozdanie naklejek motywacyjnych.
UWAGI: Moje Bambino ma też w ofercie bibułę w inne wzory zwierzęce.
Finger Puppets Show
Materiały: pacynki
Dla kogo: przedszkolaki, uczniowie klas 1-2
Cel: Ćwiczenie poznanego słownictwa metodą dramy.
Opis: Myślę, że tego zadania przedstawiać nie trzeba. Uczniowie wymyślają w grupach scenki, które wystawiają dla reszty klasy przy użyciu pacynek. Zadanie można wykonać przy okazji ćwiczenia dialogów, czy też jako urozmaicenie zajęć metodą dramy np. poprzez odwzorowanie scenki z podręcznika.
UWAGI: W opakowaniu znajdują się materiały na stworzenie 15 piankowych pacynek (ludziki, zwierzęta morskie, zwierzęta).
REGULAMIN KONKURSU
Mam nadzieję, że któryś z pomysłów zainspirował Was do stworzenia własnej wersji zadania z użyciem wykorzystanych przeze mnie materiałów. Opiszcie JEDNO takie zadanie z użyciem jednego lub większej ilości rzeczy ze zdjęcia konkursowego i wyślijcie swój pomysł w dniach 28.08.15-06.09.15 na adres hummingbirdels@gmail.com, aby wygrać wszystkie materiały plastyczne ze zdjęcia konkursowego! Zdjęcia i projekty prac mile widziane. Pełny regulamin - tutaj.
SPODOBAŁY CI SIĘ NAGRODY?
Wszystkie materiały ze zdjęcia konkursowego znajdziecie na stronie sponsora konkursu:
Dla wszystkich biorących udział w konkursie: GOOD LUCK!
Mamy zwyciężczynię - gratulacje!