W tym roku będę prowadzić zajęcia w dwóch pierwszych klasach, lekcje odbywają się wyłącznie w języku angielskim (i kiedy o tym piszę, to naprawdę mam na myśli TYLKO angielski, nie mogę się zdradzić, że mówię po polsku więc wtrącenie chociażby jednego słowa nie może mieć miejsca). Z tego względu moje zajęcia muszą być ułożone tak, abym miała pewność, że dzieci zrozumieją wszystko po angielsku.
Zaczynam od przywitania się z dziećmi. Mówię hello kilkakrotnie i czekam, aż każde z nich odpowie na moje przywitanie. Podaję każdemu dziecku rękę, mówimy sobie hello.
Zapraszam dzieci do kółka. Mówię uczniom jak mam na imię, rzucam piłeczkę do każdego dziecka i pytam o imię. Piłeczka lub maskotka to nieodłączny element zajęć z dziećmi w tym wieku. Fajne, miękkie piłeczki znajdziecie w sklepie Tiger, ja mam taką:
Udaję, że nadal nie pamiętam imion. Śpiewam: Where is Ola? Can you see/ can you see? I can see Ola, point with me! I pokazuję na inne dziecko, niż Ola, dzieci pomagają mi znaleźć Olę. Uczniowie śmieją się, kiedy mylę imiona dziewczynek z imionami chłopców. Staramy się, aby dzieci śpiewały piosenkę z nami.
Kiedy mamy przećwiczone 'my name is' to proszę dzieci o to, aby powiedziały to zdanie w inny sposób, np. jak nauczyciel lub małpka. Do pomocy używam flashcards.
Te same flashcards mogą posłużyć nam też do zabawy, dziecko losuje kartkę i przedstawia się zmieniając głos tak, aby inne dzieci odgadły postać z kartki. Do losowania możemy użyć wędek.
Przypisuję imiona dzieci sówkom, które opisałam w poprzednim poście i proszę o przypięcie klamerki w odpowiednie miejsce.
Uczymy się śpiewać piosenki na przywitanie. Pewnie użyję jakiejś z płyt dla maluchów, które mi pozostały po pracy w przedszkolach, ale wolałabym pokazać dzieciom klip z yt, niestety jeszcze nie znalazłam piosenki, która by mi się spodobała - może macie link to jakiejś fajnej?
Pokazuję dzieciom kartkę, na której narysowałam siebie, a także rzeczy, które są dla mnie ważne (rysunki rodziny / zwierzaków/ ulubionych potraw itd.). Proszę dzieci, aby również uzupełniły takie zadanie, oglądamy rysunki. (Mogę poniższy obrazek, który wykonałam podesłać chętnym osobom w pliku.)
Na koniec zajęć ustalamy zasady panujące w klasie. Będę mieć przygotowane obrazki z zasadami, możliwe, że takie, które zaproponowała na blogu
Agata.
Mam nadzieję, że niektóre pomysły okażą się dla Was przydatne. Chętnie poczytam w komentarzach o Waszych pomysłach na pierwsze zajęcia.
Powodzenia w nowym roku szkolnym! :-)