środa, 27 kwietnia 2016

Mów pełnymi zdaniami, czyli nowość od wyd. Preston Publishing

Wydawnictwo Preston Publishing wydało właśnie nowość z serii Angielski w tłumaczeniach: MÓW PEŁNYMI ZDANIAMI autorstwa Adama Urbana. 


Zacznę od tego, że bardzo lubię tę serię i sprawdza się ona na korepetycjach. Mów pełnymi zdaniami również nie zawodzi. Znajdziecie w niej całą masę przykładów wraz ze wskazówkami dla uczniów. Publikacji można zarzucić zbyt wiele zadań z użyciem Grammar Translation Method, ale przyznam szczerze, że jeśli chodzi o zajęcia one-to-one z dorosłymi uczniami zupełnie mi ona nie przeszkadza, a często jest wręcz lubiana przez osoby, które uczyły się języka angielskiego kilka/ kilkanaście lat temu ;-) W książce znajdziecie też zadania innego typu , np. wiele transformacji. 
Na stronie wydawnictwa czytamy:

http://www.prestonpublishing.pl/ksiazki/90-angielski-w-tlumaczeniach-mow-pelnymi-zdaniami.html
Wg mnie, aby mówić płynnie należy... MÓWIĆ ;-) ale oczywiście zgodzę się, że umiejętność układania poprawnie gramatycznych zdań sprawi, że uczeń będzie czuł się pewniej i być może chętniej będzie mówił w języku obcym (szczególnie ważne dla osób na poziomie B2). Na dołączonej płycie CD usłyszycie wszystkie przykłady, a na końcu publikacji znajdziecie klucz odpowiedzi (przy zdaniach typu 'przetłumacz' odpowiedzi znajdują się na sąsiedniej stronie). Książka stanowi fajną powtórkę dla osób, które same chcę powtórzyć materiał. Z mniej istotnych rzeczy: przyjemna okładka, a wnętrze w jednym z ulubionych kolorów Hummingbird, czyli fioletowym ;-) All in all, polecam!


WYGRAJ KSIĄŻKĘ 

Mam dla Was dwie książki "Mów pełnymi zdaniami" od wydawnictwa Preston Publishing. Jedna jest do wygrania na blogu, a druga na fp bloga na portalu Facebook (zapraszam!).
Jeśli chcesz wygrać, napisz w komentarzu do tego wpisu tłumaczenie zdania "Jak/Ale pracowity był to dzień!"  - zdanie pochodzi z rozdziału dot. zdań wykrzyknikowych (i zapewne idealnie opisuje Wasz dzisiejszy dzień ;-) ). Wygrywa pierwsza osoba, która odpowie zgodnie z kluczem książki. (P.S. Zazwyczaj nie trzymam się sztywno klucza, ale na potrzeby konkursu już tak.) W komentarzach poinformuję Was o tym, kto wygrał i poproszę o adres korespondencyjny na maila.(Chcesz wziąć udział w konkursie, a nie masz konta Google? Napisz na końcu komentarza swój nick i wyślij do mnie kopię komentarza na hummingbirdels@gmail.com. POWODZENIA! :-)

Zajrzyj też na fanpage bloga jutro, jeśli tutaj się nie udało wygrać, a nadal masz ochotę na zgarnięcie nagrody książkowej ;-)

 



piątek, 22 kwietnia 2016

Caught Between Words, czyli karta pracy dot. często mylonych słów

Hello! Kolejna karta pracy dla Was, tym razem coś dla starszych uczniów. Ostatnio szukam inspiracji na blogach, bo jak pewnie wiecie w tym roku nie uczę (dla niewtajemniczonych - Projekt: MAMA). Na blogu Marcela znalazłam wpis o często mylonych słowach --> KLIK. Przypomniał mi on studenckie czasy, kiedy to na Use of English trzeba było przebrnąć przez masę takich par wyrazów. Do stworzenia tej karty posłużyłam się przykładami ze strony: www.vocabulary.com Polecam! Znajdziecie tam dużo więcej przykładów.



PDF znajdziecie TUTAJ.  

P.S. Ostatnia karta pracy została ściągnięta sporo razy, ale wpis nie doczekał się ani jednego komentarza... Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad :-)

piątek, 8 kwietnia 2016

sobota, 2 kwietnia 2016

International Children's Book Day, czyli książka w roli głównej

2 kwietnia - co to oznacza dla moli książkowych? Obchodzimy dzisiaj Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci. Wykorzystajcie ten fakt na zajęciach. (P.S. 23 kwietnia jest Światowy Dzień Książki).

Gotowe karty pracy znajdziecie na Activity Village, a poniżej moje propozycje dla Was:
#SHELFIE
Tak, tak - dobrze przeczytaliście - nie selfie, a shelfie. To nowy trend na Instagramie. Zamiast swojej twarzy wstawimy zdjęcie swojej półki z książkami! Ewentualnie selfie+shelfie. Wpadłam na pomysł, aby poprosić uczniów w ramach zadania domowego o przyniesienie wydrukowanego zdjęcia swojej półki, a zadaniem klasy będzie odgadnięcie do kogo należy dany zbiór. Niestety jak się okazało nie tylko ja jestem tak pomysłowym nauczycielem ;-) Spójrzcie np. na poniższe zdjęcie! Gdybym w tym roku uczyła, to z pewnością bym zrobiła coś podobnego. Może Wam też się spodoba? Koniecznie wyślijcie mi zdjęcie Waszej tablicy, jeśli wykorzystacie ten pomysł :-)
http://www.hurstpierpointcollege.co.uk/libblog/wp-content/uploads/2014/02/DSCN0071.jpg
 Mystery Book
Zawińcie w brązowy papier kilka książek (z domu lub biblioteki szkolnej), a na papierze przyklejcie podpowiedzi o czym jest dana książka. Mogą to być słowa klucze. Zadaniem uczniów będzie odgadnięcie jaka książka została okryta papierem.
Nie zapomnijcie też o doborze odpowiednich książek dla swoich uczniów. Tutaj z pomocą przyjdzie Wam blog Marii z Let's Read in English
Mam nadzieję, że oficjalnie zostaliście zainspirowani! :-)