sobota, 19 września 2020

Autumn flashcards, czyli obrazki z Canvy z jesiennym motywem

 W tym tygodniu również prowadzę zastępstwo w grupie 4-latków. Wczoraj przeszperałam darmowe obrazki z Canvy, aby odnaleźć takie, które pomogą mi w zajęciach o jesieni. Jeśli i Wam się przydadzą, to zapraszam do ściągnięcia TUTAJ

 

W pliku znajdziecie flashcards przydatne w nauce piosenek "Autumn leaves" oraz "Walking in the forest" (brakuje jednak dzięcioła). Poza tym inne jesienne motywy i leśne zwierzaki. Nawet kilka kart Halloween. Łącznie 36 obrazków. 

 

czwartek, 17 września 2020

Germs, czyli lekcja w dobie pandemii

 W naszym przedszkolu realizujemy cykl zajęć dot. zdrowego trybu życia. W tym tygodniu temat dotyczył wirusów i zarazków - ależ na czasie, prawda? Zajęcia z tego cyklu głównie realizują wychowawczynie polskojęzyczne, ale ponieważ jest to przedszkole dwujęzyczne, to i anglistki biorą udział w takich przedsięwzięciach. Poniżej opisuję moją 30-minutową lekcję, którą zrealizowałam w grupie 4-latków będąc na zastępstwie. Największym plusem chodzenia na zastępstwa jest chyba to, że mogę się z Wami podzielić na blogu moimi pomysłami. Nie przepadam za pisaniem, kiedy nie przetestuję pomysłów. Nie trzeba nauczać w przedszkolu dwujęzycznym, aby zainspirować się którymiś pomysłami. Wystarczy, że lubisz prowadzić zajęcia w duchu CLIL :)


1) Śpiewamy piosenkę na powitanie ("Hello everyone").

2) Zabawa "Where is ...". Na nutę piosenki "Panie Janie" śpiewam Where is Maja? Where is Maja? Can you see? Can you see? I can see Maja, point with me. - to lekcja zastępstwo, więc udaję, że nie do końca pamiętam kto jak ma na imię. Dzieci wskazują palcem odpowiednią osobę. Czasami celowo się mylę, aby rozbawić dzieci. Kiedy jednak trafiam, witam się z dzieckiem.

3) Przedstawiam dzisiejszy temat poprzez pokazanie obrazka z zarazkami. Dzieci od razu zgadują o co chodzi, bo temat mycia rączek jest im bardzo dobrze znany.

https://image.shutterstock.com/image-vector/collection-viruses-cartoon-bacteria-emoticon-600w-1665915697.jpg

4) Przedstawiam słownictwo z piosenki "The Bath Song" od Super Simple. Bawimy się flashcards na różne sposoby (krótko, bo dzieciom nie są obce nazwy części ciała, ale jeśli dla Twoich uczniów będą one nowe, to poświęć zabawie z flashcards więcej czasu).

 


5) Śpiewamy "The Bath Song" z pokazywaniem. (x2) Po zaśpiewaniu, jeśli mam możliwość, pokazuję również dzieciom klip - bardzo to lubią i są później jeszcze bardziej zaangażowane w śpiewanie.


 

6) Czas na eksperyment! Czy zarazki boją się mydła? Oczywiście! Do miski z wodą dzieci wsypują pieprz - to nasze zarazki. Wkładam do wody palec, a zarazki wcale się go nie boją, wręcz przylepiają się do mojej ręki. Smarujemy palec mydłem i co się dzieje? Zarazki uciekają! :)


* Inna zabawa: posyp swoją rękę obficie brokatem - to nasze zarazki. Przejdź się dookoła i uściśnij dłoń każdemu dziecku. Poproś dzieci o to, aby spojrzały na rączki. Tak właśnie przenoszą się zarazki. Czas na mycie rąk. 

7) Czas na zabawę z liczeniem. Drukuję obrazek z dłońmi dla każdego dziecka. Do tego wiele małych obrazków zarazków. Kładę na kartkach dzieci kartkę z cyferkę, a ich zadaniem jest położenie na dłoniach tylu zarazków, ile wskazuje cyfra. Sprawdzam zadanie i wymieniam dzieciom cyferki. 




 

8) Śpiewamy piosenkę na zakończenie zajęć ("Bye bye everyone").

Na kolejne zajęcia zaplanowałam powtórkę ze śpiewania piosenki. Inne zabawy z flahscards, niż wykorzystane dotychczas, zadanie z gwiazdką z podpunktu nr 6 oraz kartę pracy z zarazkami - tym razem rytmy. Odwiedzimy też łazienkę, aby sprawdzić, czy pamiętamy jak prawidłowo myć ręce.