środa, 27 maja 2015

Sites for teens - just for fun, czyli jak urozmaicić lekcję z okazji Dnia Dziecka

Nastoletni uczniowie zazwyczaj twierdzą, że są już prawie dorośli, ale w Dniu Dziecka chętnie korzystają z wymyślonych przez Nauczyciela gier i zabaw. Kiedy miałam lekcje z Uczniami powyżej 14go roku życia zazwyczaj wiele graliśmy - o grach pisałam już nie raz na blogu, ale też urozmaicałam zajęcia ciekawymi stronami www. 

Akinator odgadnie o kim myślą Wasi uczniowie - dobra zabawa gwarantowana! en.akinator.com


Cleverbot porozmawia z nimi na różne tematy www.cleverbot.com


Na Funbrain poczytacie Diary od a Wimpy Kid, żeby później stworzyć własne wersje pamiętnika http://www.funbrain.com/journal/Journal.html?ThisJournalDay=1&ThisPage=1

Przypominam również, że mój blog bierze udział w konkursie. Bardzo dziękuję za nominację do konkursu na najlepsze blogi dotyczące nauki języka angielskiego. Będzie mi bardzo miło, jeśli zagłosujecie na mojego bloga na stronie http://en.bab.la/news/top-100-language-learning-blogs-2015-voting - wystarczy kliknąć w Blog dla nauczycieli języka angielskiego - Hummingbird ELS. Dziękuję za wsparcie!


wtorek, 26 maja 2015

Top 100 Language Learning Blogs 2015

Bardzo dziękuję za nominację do konkursu na najlepsze blogi dotyczące nauki języka angielskiego. Będzie mi bardzo miło, jeśli zagłosujecie na mojego bloga na stronie http://en.bab.la/news/top-100-language-learning-blogs-2015-voting - wystarczy kliknąć w Blog dla nauczycieli języka angielskiego - Hummingbird ELS. Dziękuję za wsparcie!


czwartek, 21 maja 2015

Bug Collector, czyli gra pomocna przy ćwiczeniu słownictwa

Dzisiaj przygotowałam dla Was grę, w której Uczniowie są proszeni o układanie słów z wykorzystaniem wylosowanych liter. W mojej karcie pracy zobaczycie dowolne litery, ale grę można wykorzystać w czasie powtórek danego działu - wtedy przygotowujecie literki pasujące do słów, które Uczniowie poznali w powtarzanym rozdziale.

Aby wykonać grę potrzebne są:
- wydrukowane karty pracy,
- nożyczki,
- klej,
- sztywna kartka,
- laminator lub taśma klejąca,
- nieprzezroczysty woreczek (lub pudełko).

Wykonanie:
Wydrukowałam karty i przykleiłam po obu stronach sztywnej kartki, następnie okleiłam taśmą klejącą (laminator mam jedynie w szkole) i wycięłam kartoniki, które włożyłam do nieprzezroczystego woreczka. Gra gotowa. (Pamiętajcie, że możecie wpisać własne literki na odwrocie robaczków).

Zasady gry:
- Uczniowie grają w parach lub trójkach. Grupa otrzymuje nieprzezroczysty woreczek lub pudełko z kartami-robaczkami. Każda osoba otrzymuje scorecard. Uczniowie ustalają kto zaczyna - możemy ustalić, że zaczyna osoba, która ostatnio widziała jakiegoś robaczka :)
- Uczeń losuje robaczka i układa słowo, z wykorzystaniem liter na odwrocie karty. Wpisuje słowo ołówkiem na karcie punktowej i kładzie robaczka nad słowem. Każdy robaczek w kolekcji oznacza jeden punkt. Jeśli uczeń nie jest w stanie ułożyć słowa, to wrzuca kartonik z powrotem do woreczka i traci kolejkę. Słowa można dowolnie zmieniać w trakcie gry (ścierać gumką i wpisywać nowe) na potrzeby układania zdać, o czym później.
- W sytuacji, kiedy uczeń wylosuje czerwonego robaczka możemy mieć kilka możliwości, w zależności od grupy, jaką uczymy. Czerwony robak może oznaczać np. utratę kolejki, stratę 2 robaczków z kolekcji i wrzucenie kartoników do worka, możliwość wylosowania 2 kartoników - sami wiecie, co najlepiej spodoba się Waszym Uczniom. Uczę jedną klasę, w której wiem, że spodoba się pomysł z utratą robaczków, a w innej Uczniowie chętniej będą grać, jeśli będą mogli wylosować więcej kart.
- Gra kończy się po upływie ustalonego przez nas czasu - np. 10minut lub w momencie, kiedy któryś z graczy zdobędzie np. 15 punktów.
- Dodatkowe punkty uczeń uzyskuje, jeśli ze słów, które zapisał na karcie zdołał ułożyć zdanie - po jednym punkcie za słowo ze zdania. Np. na zdjęciu pokazane jest wylosowanie liter, z których mogę ułożyć słowa cup, understood, joke więc układam zdanie Cups understood jokes i mam 3 dodatkowe punkty. Jak widać zdanie może być bardzo abstrakcyjne ;)




Dajcie znać, czy Waszym Uczniom gra przypadła do gustu. Zachęcam też do komentowania jaką grę chcielibyście użyć na swojej lekcji - może uda mi się stworzyć odpowiednie karty pracy.

niedziela, 17 maja 2015

Summer board game, czyli odliczamy dni do wakacji

W tym poście chciałabym Wam zaproponować prostą wakacyjną grę dla starszych uczniów. Do końca roku szkolnego coraz bliżej więc mam nadzieję, że przyda Wam się taka gra. Zrobiłam ją na szybko, ale moi uczniowie bardzo lubią tego typu gry, szczególnie z wariacją true/false. Zachęcam również do przejrzenia starszych 'letnich' postów, gdzie znajdziecie coś także dla młodszych uczniów. (Klik: summer1, summer2, summer3)







środa, 13 maja 2015

Let's go shopping - odgrywanie ról i ćwiczenie słownictwa związanego z robieniem zakupów

Dzisiaj coś dla starszych uczniów, dobrze wszystkim znane role-playing sprzedawca/klient. Przygotowałam karty dla 8 graczy : 4 sprzedawców i 4 kupujących, ale równie dobrze możecie podwoić karty dla 16 graczy lub poprosić kupujących o pracę w parach. Przy założeniu, że w zadaniu bierze udział 8 uczniów rozstawiamy 4 stragany i przydzielamy asortyment. Fajnie, jeśli macie prawdziwe rzeczy, ale może to być tak jak w tym przypadku wydrukowany przedmiot (wtedy dla kupców zamiast toreb rozdajemy koperty na przedmioty, a sprzedawcom rozdajemy nożyczki do wycinania odpowiednich przedmiotów z kart). Klienci otrzymują po 20 dolarów na swoje zakupy, ich zadaniem jest zadawanie pytań typu 'Have you got... ?' lub 'How much it is for...?'. Sprzedający muszą nadzorować, czy mają daną rzecz na stanie i wydawać odpowiednie przedmioty po uiszczeniu opłaty. Należy również pamiętać o zwrotach grzecznościowych. Można się targować. Załączam również puste karty, gdzie sami możecie wpisać przedmioty, jakich mają poszukiwać uczniowie - może właśnie powtarzacie słownictwo związane z odzieżą?