poniedziałek, 10 sierpnia 2015

DiXit Jinx, czyli kolejna gra do wykorzystania na zajęciach językowych

Na blogu wspominałam już o  grze DiXit - kto jeszcze jej nie zna, to koniecznie musi nadrobić zaległości, np. tutaj ---> KLIK. Dzisiaj chciałam zaproponować Wam inną wersję tej gry - JINX. 


W pudełku znajdziecie 71 dwustronnych kart z najrozmaitszymi obrazkami. Gra przeznaczona jest dla 3-6 graczy, ale z taką ilością kart myślę, ze uda się Wam zagrać nawet z 18 Uczniami dzieląc karty na trzy stoliki nieco skromniej, niż prosi o to instrukcja. Poniżej wklejam zdjęcia instrukcji podstawowej wersji tej gry, która idealnie może sprawdzić się, jako warm-up activity lub nagroda dla Uczniów za ciężką pracę w czasie zajęć. Jak widzicie jest to krótki opis więc nie będzie problemu z tłumaczeniem zasad.



 Gra sama w sobie stanowi fajne urozmaicenie zajęć, ale dodam jeszcze dla Was kilka innych pomysłów na wykorzystanie tych interesujących kart.

- Losujemy 6 obrazków i prosimy Uczniów o ułożenie opowiadania na ich podstawie (ćwiczenie ustne w parach lub indywidualne ćwiczenie na pisanie).
- Rozdajemy każdemu Uczniowi po jednym obrazku tak, aby kolega z pary go nie widział. Uczeń opisuje co widzi na obrazku, a drugi rysuje, następnie porównują obrazki. (Można również zagrać w trójkach - wtedy wygrywa Uczeń, który był bliżej oryginału). 
- Prosimy jednego z Uczniów, aby usiadł na krześle tyłem do tablicy. Następnie umieszczamy na tablicy kilka obrazków - wskazujemy jeden, a klasa przekazuje informacje dot. obrazka (nie wolno im używać kolorów, czy dokładnych nazw tego co widzą, a jedynie skojarzenia). Po minucie Uczeń odwraca się i wskazuje właściwy obrazek.  

Można tworzyć wiele takich dodatkowych zadań - może sami macie pomysł na wykorzystanie kart z DiXit Jinx? Zachęcam do dzielenia się pomysłami w komentarzach.

Będzie mi miło, jeśli polubisz profil bloga na portalu Facebook (odnośnik znajdziesz po prawej stronie szablonu). :-)
A już niebawem kolejny super konkurs - stay tuned!

2 komentarze: