piątek, 27 listopada 2015

iFiszki Kids, czyli testuję aplikację mobilną do nauki języka angielskiego

Zostałam poproszona o przetestowanie aplikacji na telefon iFiszki Kids Angielski, którą znajdziecie na stronie wydawnictwa EDGARD. Muszę przyznać, że od kiedy mam Syna, chętniej poznaję produkty, które każdy rodzic może zaproponować swojemu dziecku. 
Aplikacja zawiera słownictwo z różnych działów na poziomie przedszkola i pierwszych klas szkoły podstawowej. Wyodrębnić można dwie główne części - nauka słów oraz ćwiczenia w formie gier. 

Poznając słowa widzimy obrazek, napis i słyszymy je wypowiedziane przez lektora. Jako nauczyciel muszę powiedzieć, że brakuje mi tutaj jakiegoś urozmaicenia, np. ciągu obrazków i wesołego odśpiewania słów. Takie moje zawodowe marudzenie. Muszę jednak przyznać, że obrazki są ładne i czytelne, a głosu lektora przyjemnie się słucha.
Druga część aplikacji - gdzie już mamy do czynienia z grami - bardziej przypadła mi do gustu. Szczególnie spodobały mi się zadania słuchowe, gdzie lektor wypowiada słowo, a zadaniem użytkownika jest wskazanie odpowiedniego obrazka. Niby nic takiego, a jednak to właśnie zadania sprawdzające umiejętność słuchania powinny być wg mnie jak najczęściej ćwiczone w domu.


Aplikacja działa bez problemu, jest łatwa w obsłudze i czytelna. Po podaniu prawidłowej odpowiedzi lektor odpowiada na różne sposoby, np. 'marvelous/ fabulous', co bardzo mi się spodobało. Z czystym sumieniem mogę polecić iFiszki Kids dla dzieci w wieku przedszkolnym/ wczesnoszkolnym. 

Jasiek próbował znaleźć wypowiedziane przez lektora słowo, ale chyba jeszcze musi poczekać kilka lat, zanim zacznie używać tej aplikacji ;-)

A Wy jakie aplikacje do nauki języka angielskiego polecicie dla najmłodszych? 

7 komentarzy:

  1. Ja lubię Duolingo

    OdpowiedzUsuń
  2. Ponoć im wcześniej rozpocznie się naukę języków tym lepiej ;) A co do aplikacji, to każdy sposób do nauki jest dobry. Nawet przy wykorzystaniu nowych technologi ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna aplikacja. Bardzo mi się podoba :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak widać i maluszkowi się te fiszki bardzo podobają :) W sumie może za kilka lat już będzie poliglotą i mówił bardzo dobrze w jakimś języku obcym. Ja jestem na etapie nauki angielskiego i czasami również korzystam z fiszek. Tylko z wersji takiej dla osób dorosłych.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również korzystam z tego rodzaju fiszek w formie aplikacji na telefon. Kocham język hiszpański dlatego zdecydowałem się na https://www.jezykiobce.pl/hiszpanski/1099-ifiszki-hiszpanski-aplikacja-mobilna.html i oczywiście jestem zadowolony z wyboru. Moim zdaniem, każdy kto chce poznać bardzo dużo nowych słówek powinien zdecydować się na taką formę nauki słów.

    OdpowiedzUsuń