czwartek, 10 kwietnia 2014

Speaking activity for teens involving drama techniques - zadanie z elementami dramy dla nastolatków

Moi najmłodsi uczniowie bardzo chętnie wcielają się w różne role i prezentują na forum klasy scenki na dany temat. Im starsi uczniowie, tym mniej zadań tego typu. Na lekcji nauczyciele skupiają się bardziej na pracy z podręcznikiem, niż na angażowaniu uczniów do pracy z dramą. Tym sposobem nastoletni uczniowie odzwyczajają się od wystąpień przed kolegami. Pojawia się też element wstydu - nastolatki często myślą, że nie wypada im już w tym wieku się tak bawić. 

Chciałabym jednak przedstawić zadanie, które sprawdza się w starszych grupach, mimo że celem jest przedstawienie sceny na forum klasy.

Na początku zadajemy uczniom 10 najróżniejszych pytań i zapisujemy odpowiedzi na tablicy. Pytamy o ulubiony kolor, imię brata, najbardziej zabawną postać z kreskówki, czy najtrudniejszy sport. Dzielimy uczniów na dwie drużyny (lub trzy, w zależności od liczby uczniów). Ich zadaniem jest ułożenie scenki, w której będą padały wszystkie wypisane na tablicy słowa. Dobra zabawa gwarantowana!

Wariacją tego zadania może być dodanie tła dla każdej drużyny - np. jedna z grup musi udawać, że rzecz dzieje się w sklepie, inna, że grają staruszków, itp.

Ask your students 10 different questions and write down their answers on the whiteboard. You may ask about their favourite colour, name of sb's brother or the most difficult sport, it's up to you. Divide the class into 2 or 3 teams (depending on the number of students) and ask your students to prepare a scene in which they will use all the words from the whiteboard. You may also add the background to each story, for e.g. one group would present a scene taking place at the shopping mall, whereas the other group would pretend that they are elderly people. Fun guaranteed!

4 komentarze:

  1. Świetne! Na pewno wykorzystam z moimi gimnazjalistami. Natka

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Ciekawe czy moi szóstoklasiści sobie poradzą.

    OdpowiedzUsuń