piątek, 2 października 2015

A Class Pet, czyli jeszcze jeden sposób na energiczne klasy

Po sukcesie wpisu dotyczącego Quiet Critters doszłam do wniosku, że wielu nauczycieli chętnie skorzysta z kolejnych rad dot. classroom management. Przypominam, że w zakładce Hummingbird's Hacks - Classroom Management również znajdziecie pomysły na utrzymanie ładu i porządku w klasie.

Mój dzisiejszy pomysł dla Was to 'A Class Pet'. Pomysł wypróbowałam z pierwszą klasą SP i muszę przyznać, że się sprawdził:
Informujemy uczniów, że po każdej naszym zdaniem poprawnej pod względem zachowania lekcji będziemy przyklejać na tablicy fragment zwierzątka, które będzie naszym klasowym zwierzakiem. Po lekcji, gdzie uczniowie nie zachowywali się grzecznie, a ja nie przykleiłam nowego obrazka, dzieci były zawiedzione i bardzo się pilnowały następnym razem. Zaczynamy od przyklejania fragmentów futerka, czy też tła, aby dzieci nie mogły tak łatwo odgadnąć jakie zwierzątko jest na obrazku. Możemy też zamiast prawdziwego zwierzaka stworzyć 'a class monster' - wtedy uczniowie do końca nie będą pewni jego wyglądu. A tutaj przykład:

Tak wygląda nasz obrazek:

http://www.petscorner.co.uk/petopedia/wp-content/uploads/syrian-hamster-4.jpg
 Dzielimy go na części i po każdej udanej lekcji przyklejamy na tablicę jedną z nich w dowolnej kolejności, ale upewniając się, żeby zagadka nie była zbyt oczywista:



Mam nadzieję, że ten sposób sprawdzi się i w Waszej klasie. Dajcie proszę znać w komentarzach, jakie są Wasze pomysły na zapanowanie nad niesforną klasą, myślę że pomożecie w ten sposób innym Nauczycielom.
 

11 komentarzy:

  1. Super pomysł! Jestem ciekawa jak rozwiązujesz kwestię techniczną - przyczepiasz fragmenty magnesami, czy cały obrazek jest nadrukowany na magnesie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam planszę wielkości obrazka tak samo podzieloną na kwadraty i w danym kwadracie przyklejam wybrany obrazek :) Lepiej jednak wcześniej dwa razy sprawdzić, czy przyklejam w dobrym miejscu ;)

      Usuń
  2. Świetny pomysł wykorzystam go na pewno :) jestem ciekawa tylko czy przyklejasz klejem czy laminujesz obrazek i przyklejasz od spodu fragmenty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwyczajnie przyklejam kartkę na kartkę :) To szybka akcja pod koniec zajęć więc nie musi to być aż tak piękny obrazek ;) ale oczywiście zalaminowany i przyklejany np. pritt tackiem, będzie do użytku wielokrotnie :)

      Usuń
  3. bardzo ciekawy pomysł, szczególnie dla maluchów. Myślę, że warto by było po przyklejeniu całego obrazka świętować wspólnie z klasą sukces, np. zrobić konkurs na nazwę dla zwierzaczka, abo projektowanie domku dla niego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. A co jeśli odkryjemy już cały obrazek? Co z nim dalej robicie?

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy masz jeszcze inne plansze podzielone na kwadraty, oprócz tego sympatycznego chomiczka? Moi uczniowie (kl.1) nazwali go Ktosik. Metoda się sprawdziła. Dziękuję! AgaP.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie mam, ale proponuję znaleźć obrazek, który Ci się podoba i najpierw wydrukować na kartce same kwadraty (wpisz squared papaper w google) i później na tej kartce nadrukować obrazek :)

      Usuń