sobota, 15 maja 2021

On the farm, czyli propozycje aktywności na zajęcia o zwierzętach mieszkających na wsi

 Moja ostatnia lekcja online z zerówką dotyczyła zwierząt mieszkających na farmie. Śpiewaliśmy też - cały czas na czasie - piosenkę "Old MacDonald had a farm". Użyłam kart obrazkowych dostępnych na stronie Super Simple.



Na 'onlajnach' dzieciom podobało się odgadywanie zwierzątek po kształcie (owinęłam figurki folią spożywczą), więc od tego też zaczęłam zajęcia stacjonarne. Największą furorę zrobiła pluszowa kura i chrumkająca świnka mojego psa ;)

Skorzystałam z karty pracy do piosenki "Old MacDonald had a farm" od Super Simple Songs, gdzie dzieci rysowały zwierzątka ze wsi, których nazwy znają w języku angielskim.


Ponieważ książek związanych z farmą u mnie pod dostatkiem, to przeczytaliśmy "The Big Red Tractor", do którego utworzyliśmy wesoły plakat.


Na kolejnych zajęciach skupiliśmy się na historii o trzech małych świnkach. Udało nam się zakodować trasę wilka, który szukał domków świnek. Do kodowania użyliśmy robotów #Genibot ustawionych oczywiście na język angielski. Na filmie widzicie, jak to mniej więcej wyglądało (robot pojechał odrobinkę za daleko, bo wystartowaliśmy go z głowy, a nie nóg wilka). Zmienialiśmy domki i trasy, a dzieci były bardzo zaangażowane w proces kodowania.



A na koniec wisienka na torcie. Poprosiłam koleżankę z pracy - Auntie Madzię - o zastępstwo jednego dnia. I takie oto zajęcie związane z farmą wymyśliła dla moich przedszkolaków: dojenie krowy! Hit tego dnia! :)

 

Mam nadzieję, że temat farmy Wam się spodobał. Będę wdzięczna za polubienie profilu bloga na FB <3

1 komentarz:

  1. Warto uczyć dzieci języka angielskiego. Bardzo im się to przyda w przyszłości. Moje dziecko uczy się w domu na kursie online na questfe pl. Jest bardzo zadowolone z tego kursu. Wcześniej nie było zainteresowane językiem angielskim. Teraz jest wręcz pochłonięty nauką języka angielskiego. :)

    OdpowiedzUsuń