piątek, 23 marca 2018

English code, czyli zakodowany angielski

Zainspirowana blogiem Kodowanie na dywanie pani Ani Świć przedstawiam Wam kilka pomysłów na urozmaicenie zajęć języka angielskiego w przedszkolu i szkole podstawowej. Przedstawione aktywności mają za zadanie nie tylko urozmaicić Wasze lekcje, ale także pobudzić pracę mózgów Dzieci w nieco inny sposób niż w czasie regularnych zajęć, co skutkować będzie przyswojeniem i utrwaleniem nowego słownictwa.

'Myszka wyszła'

To zadanie polega na ustawieniu myszki na planszy i wydawaniu komend w taki sposób, aby zakodować słowa 'prawo/lewo/góra/dół'. Myszka rusza się wirtualnie, tj. w głowach dzieci, pozostaje nieruchoma na planszy. W momencie, kiedy myszka opuszcza planszę dzieci krzyczą 'WYSZŁA!' Słowo 'góra' zakodowałam jako 'słońce', dół to 'trawa', itd. Jeśli w położeniu myszki jak na zdjęciu powiecie np. 'drzewo, słońce, słońce, słońce', to w tym momencie powinniście usłyszeć 'wyszła'. Jak to zadanie wykonać na lekcji języka angielskiego? Możemy zagrać bez kodowania, używając po prostu instrukcji w języku angielskim :) ale możemy też zakodować obrazek używając dowolnych flashcards, np. przedstawiających najbardziej problematyczne słownictwo.

 Dodatkowe utrudnienie? Na planszy stawiamy przeszkody, np. kolejne obrazki lub przedmioty. Kiedy myszka przechodzi przez dane pole dzieci mówią słowo, którego obrazek widzą. 


'Zakodowane karty obrazkowe' 

 W linii ustawiamy obrazki ze słownictwem, które chcemy przećwiczyć na przemian z obrazkami przedstawiającymi zwierzęta/przedmioty wydające charakterystyczny dźwięk (ale nie chodzi mi np. o 'oink oink' dla świnki, tylko faktyczne chrumkanie). Ustawione karty czytamy następującym kodem: nowe słowo czytamy dwukrotnie, a pozostałe to jedynie wydawanie dźwięku. Np. nasze nowe słowa dotyczą pogody, ale poza chmurą/ deszczem/ śniegiem, itd. ustawiamy np. żabę, auto, zegar.  W poniższym schemacie chcemy usłyszeć od dzieci następujący kod: cloudy cloudy - brrrruuuuum - snowy snowy - sunny sunny - chrrruuuuum - windy windy - tiktaktiktak.

 Jeśli temat kodowania się Wam spodobał, to koniecznie dajcie znać, abym mogła przygotować dla Was więcej pomysłów.


 

2 komentarze:

  1. Bardzo podoba mi się pomysł z kodowaniem na angielskim. Chciałam tylko zapyatć dlaczego zdecydowałaś się na odlgosy w formie "tiktaktiktak" czy "chrummm" zamiast angielskich wersji?

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie akurat nie chodziło o naukę tych dźwięków, tylko o przećwiczenie słówek pogodowych. Dźwięki były faktycznymi dźwiękami, nie na zasadzie 'świnka robi chrum chrum' tylko dzieci faktycznie robiły chrrrrrr jak świnka :) albo wrrrrrr jak silnik auta :)

    OdpowiedzUsuń