czwartek, 20 listopada 2014

Teaching phonics, czyli uczymy czytać

Moje pierwszaki znają już coraz więcej liter. Chętnie zaczynają czytać i pisać. Rozpoczęłam program teaching phonics. Poznajemy dźwięki, czytamy książki oparte na phonics, uczymy się słów, które występują w książce. Moi uczniowie uwielbiają historie z książki wyd. Usborne, 'Fat cat on a mat - and other tales', którą dzisiaj chciałabym Wam polecić.



Jeśli macie dostęp do komputerów, to możecie zachęcić dzieci do stworzenia potworka, którego będą uczyć czytać (super pomysł na zajęcia one-to-one) -->  http://www.teachyourmonstertoread.com


W warunkach szkolnych wystarczy, że dzieci same stworzą potworka, któremu będą czytać książki w domu. Na szybko stworzyłam taki przykładowy worksheet, gdzie dzieci będą wpisywać phonics, które dzięki nim pozna potworek.


Jeśli chcielibyście się dowiedzieć czegoś więcej na temat teaching phonics, to zapraszam do przeczytania tego artykułu z The Guardian.

1 komentarz:

  1. Super, ja też poproszę moje dzieciaki, żeby nauczyły czytać monstery! Dzięki za link z potworami na facebooku!

    OdpowiedzUsuń