W tym tygodniu moi uczniowie poznali liczby 1-10. Jak się można domyślać większość z nich potrafiła już bez problemu policzyć do dziesięciu. Na lekcji jednak starałam się, aby potrafili powiązać zapis graficzny słowa z liczbą (pierwsza klasa).
- Zaczynam od flashcards z liczbami, bawimy się chwilę (kilka zabaw z kartami opisałam w poście Flashcards w nauce najmłodszych uczniów - zachęcam do zapoznania się z komentarzami, gdzie jest więcej pomysłów oraz link do bardzo fajnego filmu).
- Dzieci łowią rybki, na których liczą kropki (więcej o rybkach w poście Let's go fishing).
- Wprowadzam zapis graficzny, ćwiczymy global reading. Zdejmuję z tablicy liczby i proszę dzieci kolejno o zapisanie liczby, której nazwę widzą.
- Uczniowie w grupach grają w memory - ich zadaniem jest znaleźć parę liczba/nazwa.
Jeszcze przed wycięciem, memo ze strony http://primaryeflresources.wordpress.com/2012/06/27/memory-games/ |
- Proszę dzieci o uzupełnienie ćwiczeń w workbook - wpisanie numerów przy słowach.
- Wykonujemy projekt plastyczno językowy, który ozdobił jedną ze ścian w klasie.
to już pierwszaki piszą???
OdpowiedzUsuńPiszą jedynie numerki (1,2,3...) a czytają (one, two ...) - bardziej rozpoznają graficzny zapis, niż czytają. (Uczę w prywatnej szkole podstawowej , maluchy mają 8 angielskich w tygodniu , w tym Science oraz Maths).
OdpowiedzUsuńale fajnie!
OdpowiedzUsuńTo widzę, że inne obyczaje zupełnie, bo normalnie to chyba można pisać w drugim półroczu pierwszej klasy (zastanawia mnie co robią panie nauczycielki, gdy dzieci są gotowe i chętne już wcześniej? jakieś tajne komplety czy coś?)