sobota, 23 stycznia 2021

Three little kittens, czyli lekcja na zimę

Zima w pełni, pewnie już przerobiliście tematy dotyczące bałwanków, pingwinów, czy sportów zimowych (jeśli nie, to koniecznie wyszukajcie moich pomysłów z lat poprzednich na blogu! :) ). Tym razem motywem przewodnim będą RĘKAWICZKI. Przedstawię aktywności, jakie wykorzystałam na zastępstwie na 3 lekcjach w grupie 5-latków.

Zaczęliśmy od słówek, które pojawiają się w piosence "Three little kittens" i pobawiliśmy się kartami obrazkowymi, aby zapamiętać słowa. Karty zrobiłam sama. 

 


Resztę aktywności podaję bez kolejności, bo wykorzystywałam je w ciągu 3 lekcji i obserwując grupę (z przerwami na zabawy ruchowe, których tutaj nie opisuję).

- Jednym ze słów z piosenki są rękawiczki, więc pobawiliśmy się w rytmy. Wycięłam rękawiczki w kilku kolorach i układałam rytm, który dzieci musiały dokończyć. To zadanie fajnie wygląda, jeśli powiesicie linkę, a rękawiczki wieszacie za pomocą klamerek.



 - Opowiedziałam dzieciom historię o małych kotkach (swoimi słowami, ale używałam też zdań z piosenki). Użyłam do tego obrazków, które znalazłam w sieci.


 - Pokazałam dzieciom teledysk i staraliśmy się zaśpiewać wspólnie piosenkę (łatwa nie jest, ale jej fragmenty bardzo się spodobały dzieciom).

- Poprosiłam dzieci o udekorowanie rękawiczek (tych samych, jakich użyłam do zabawy w rytmy). Dałam dzieciom kartoniki z cyferką, a zadaniem dzieci było położenie tylu guzików na rękawiczce, ile wskazywała cyfra. 



 - Podzieliłam dzieci na pary i poprosiłam o przygotowanie rękawiczkowych memory i zagranie. 



- Poprosiłam dzieci o poprawienie rękawiczek po śladzie i ozdobienie ich. Podobnie jak w poprzednich ćwiczeniach, dzieci opowiadały po angielsku o swojej pracy.

  

Mam nadzieję, że spodobały się Wam pomysły na zabawy z dziećmi i zainspirują Was do stworzenia podobnej lekcji :)

1 komentarz:

  1. Właśnie jestem z przedszkolakami w tematyce zimowej. Dziękuję za garść nowych inspiracji:)

    OdpowiedzUsuń