niedziela, 6 marca 2016

Easter Eggs, czyli pisanki na lekcji języka angielskiego oraz druga część kart pracy

Dzisiaj druga część wielkanocnych kart pracy (poprzednia - TUTAJ), a także inspiracje na wykorzystanie plastikowych pisanek. 


Ja kupiłam moje pisanki na jednej z aukcji Allegro, ale widziałam podobne w sklepie papierniczym. Im więcej pisanek - tym lepiej ( jeśli macie duże grupy). A jeśli uwielbiacie Jajka z Niespodzianką Kinder, to koniecznie zbierajcie plastikowe środki na przyszły rok ;-) 

Takie gadżety sprawdzą się idealnie do Easter Egg Hunt - jedna grupa uczniów chowa kilka jajek, a druga ma za zadanie je odszukać. Uczniowie pomagają sobie wydając polecenia po angielsku lub proste hot/ cold.

Poza tym, dodadzą lekcji zabawnego elementu, jeśli schowacie w nich zadania dla uczniów. Np. obrazki do nazwania, literki do złożenia słów, czy wycięte w paski zagadki z karty pracy poniżej. 

Pisanki możecie ułożyć w rzędzie i do jednej z nich nasypać grochu, aby stała się grzechotką i ćwiczyć liczebniki porządkowe: uczniowie mają za zadanie wskazać jajko z grochem posługując się liczebnikami. Podchodzą do wybranego jajka i sprawdzają, czy grzechocze. Można też w ten sposób ćwiczyć kolory.
 
Plastikowe pisanki możecie użyć też jako matching game. I tutaj wszystko zależy od Waszej wyobraźni i poziomu Waszych uczniów. Może to być dopasowanie słów do obrazka, synonimów, antonimów, złożenie phrasal verbs, itd. Przykłady poniżej. Ja napisałam wyrazy ołówkiem, bo chcę jeszcze użyć pisanek. Można też przykleić słówka lub użyć zmywalnego markera. Rozsypane połówki jajek wyglądają bardzo efektownie i stanowią ciekawe zajęcie dla uczniów w każdym wieku.



Jeśli nie macie plastikowych pisanek, to oczywiście możecie to samo zrobić z wyciętych z papieru Easter eggs :) Nie będzie takiego 'efektu WOW', ale z pewnością wprowadzicie w ten sposób wielkanocny nastrój na zajęcia i zyskacie zainteresowanie uczniów. Poniżej znajduje się karta pracy, gdzie uczniowie mają za zadanie znaleźć jak najwięcej synonimów podanych słów. Następnie, można użyć wyciętych pisanek jako ozdoby tablicy w klasie - wrzućcie pisanki do kosza i gotowe :-)


Najmłodsi uczniowie mogą zagrać w grę - Poszukiwanie Królika. Do pisanek wkładamy obrazki z różnymi wielkanocnymi postaciami i na melodię 'Panie Janie' śpiewamy:

Where's the Bunny? Where's the Bunny?
Can you see? Can you see?
I can see the Bunny! I can see the Bunny!
Point with me! Point with me!

Dziecko wskazuje pisankę i sprawdza, czy w środku jest obrazek króliczka. Jeśli nie ma, to nazywa obrazek i gramy dalej. Jeśli jest, to szukamy czegoś innego, np. chick, itd. 

Kolejnym sposobem na zabawę z synonimami przy wykorzystaniu motywu wielkanocnego jest stworzenie serii plakatów z kurczakami w roli głównej. Poniżej przykład dla FUNNY chicks, ale im więcej plakatów, tym ciekawiej będzie wyglądała Wasza ściana w klasie. Mogą być np. sad chicks, pretty chicks, small chicks, itd. 


Spodobały Wam się moje propozycje? Macie jeszcze jakieś fajne pomysły na wykorzystanie plastikowych pisanek? Podzielcie się nimi proszę w komentarzach ku inspiracji mnie i innych nauczycieli :-) Zapraszam też do śledzenia profilu bloga na FB - w tym tygodniu odbędzie się tam konkurs :-)

3 komentarze:

  1. Plakat z kurczakami i jajka- grzechotki to super opcja dla maluchów! Bardzo pomocne, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Święta tuż tuż. Najlepiej się uczy dzieci poprzez zabawę. Mój syn postanowił, że pojedzie na kolonię językową http://www.berlitz.pl/obozy-jezykowe-dla-dzieci
    ku mojemu zaskoczeniu ponieważ myślałam, że będzie wolał inne formy spędzania wolnego czasu :)

    OdpowiedzUsuń