piątek, 11 marca 2016

Cheap Books, czyli czy warto kupować książkę za 3 złote

Niedawno kupiłam sporo książek z taniej księgarni, aby przekonać się, że niekiedy wydanie 1,50 na ćwiczenia to i tak za dużo... 

 
Zacznijmy od tego, że ceny tych publikacji były bardzo kuszące. Nie kupiłam nic droższego niż 7zł, ale czy było warto? 
Największym zaskoczeniem dla mnie było to, że większość tych książek podaje transkrypcje słowa (oczywiście nie alfabetem fonetycznym). Mamy więc do czynienia z takimi stronami, jak w 'Słówka angielskie':


Podobnie wygląda słowniczek z 'Angielski dla 4latków'. Całość słaba, to bardziej kolorowanka.


Ten cudowny zapis fonetyczny znajdziemy w większości tanich książek. Ale np. w ćwiczeniach 'Wiosna' są fajne karty pracy więc wystarczy poodcinać te nieszczęsne 'słowniczki'. Zeszyt ćwiczeń z tego samego wydawnictwa także prezentuje się przyzwoicie.


Z całego stosu zakupów, biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny, najlepiej oceniam następujące produkty:
Karty Educatio Przeciwieństwa - ładne obrazki, z pewnością można ich użyć na korepetycjach na różne sposoby (kosztowały ok. 3,50)


Magic Words - za 6zł mamy małą książeczkę z pięknymi obrazkami. Polskie części łatwo zakleić. Tekst może nie porywa, ale musiałam ocenić pozytywnie - w końcu to Kubuś Puchatek ;-)


Tablice - fajne na powtórki dla maturzystów, dużo informacji w jednej taniej książce
Idiomy - spis idiomów z tłumaczeniem i przykładami. Nic specjalnego, ale za te cenę warto mieć.


Angielski w łamigłówkach - krzyżówki itp. w kolorowym wydaniu. Z tyłu książki klucz i słowniczek.


 Let's Read - kilka krótkich bajeczek. Na okładce napis 'ćwiczenia', których nie ma. Poziom 1. - wg mnie dość trudne, ale za tę cenę fajna czytanka. 


Angielski dla najmłodszych - bardzo fajne karty pracy, polecenia po angielsku i po polsku, słowniczek z transkrypcją napisaną alfabetem fonetycznym (można? :-) ). Z tej pozycji jestem chyba najbardziej zadowolona.

 
Czekam jeszcze na recenzję kilku książek od Osoby, która wygrała mini konkurs na FB. Dodam niebawem Jej opinię i zobaczymy, czy ma podobne przemyślenia.
A Wy możecie polecić jakieś fajne tanie książki/ artykuły?

 

9 komentarzy:

  1. Mam czytankę oraz Angielski dla najmłodszych, który też mi się podoba. Moje odkrycie to gry Piotruś do wykorzystania jako flashcards czy memo. Już zaczęłam o tym pisać wpis. W nast. Tygodniu się pochwalę, bo mam wszystkie z tej serii pokazanej u Ciebie, ale i tak hiciorem są karty piotruś z Peppą kupione za 1,4 :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, wklej linka, jak wpis będzie gotowy :-)

      Usuń
    2. jest gotowy, zapraszam ;-) http://angielskic2.pl/piotrusie-flashcards/

      Usuń
  2. Witaj, Ze swojej strony dodam jeszcze też kilka pozycji niebawem bo paczka jest w drodze z tańszymi pomocami. Mam więcej tych poziomów od Let's Read i jak dla mnie dosyć trudno byłoby dawać je dzieciom do czytania. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podaj proszę link do wpisu, chętnie przeczytam! Też mi się wydaje, że to dość zaawansowane teksty w Let's Read.

      Usuń
  3. Oo proszę, a gdzie Ty kupiłaś je tak tanio? Widzę, że są całkiem dobrze przygotowane!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na allegro, sklep nazywa się chyba agito :)

      Usuń
  4. Ja dla najmłodszych polecam te książeczki http://englishlessonideas.blogspot.com/2016/05/blog-post.html
    Charlie & Lola's colours kupiłam kiedyś w Szczytnie w jakimś używaku za 3 zł tak samo jak Whose tail , którą baaaardzo polecam ! Elmer's friends dorwałam na allegro za 5 zł ( ze względu na mojego 2,5 latka, który uwielbia tego słonia:) ) a The very hungry caterpillar też zamawiałam z allegro za jakieś 10zł :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń