czwartek, 20 lutego 2014

Speaking activities

Zadając uczniom zwykłe pytania dotyczące chociażby minionego weekendu, czy też ferii warto użyć kostki. Zwykła kostka w nowej szacie urozmaica to zadanie. Ja wybrałam motyw Angry Birds, bo moi uczniowie cały czas szaleją na punkcie tej gry. Poniżej znajduje się moja kostka gotowa do wydruku i złożenia, a tutaj link do pustego wzoru: http://gnbman.deviantart.com/art/Angry-Birds-Cubee-240075275.


Znana i lubiana papierowa kula z postu dot. Warm-up activities Przygotuj papiery - od najmniejszego do największego - tyle, ilu masz uczniów w grupie. Na najmniejszej kartce papieru napisz pytanie, na które uczeń ma odpowiedzieć, powtórz czynność na każdej kartce upewniając się, że nie powtarzasz pytań. Zwiń najmniejszy obrazek w kulkę, weź większy papier i owiń nim małą kulkę papieru, weź kolejny i owiń powstałą piłkę - powtarzaj czynność, aż utworzysz wielką papierową kulę. Rzucaj ją uczniom, każdy zdejmuje jedną warstwę i odpowiada na pytanie, zabawa trwa tak długo, jak wiele warstw ma papierowa kula.
Wspominałam już o Story Cubes w poście dot. Kreatywnych zadań Do mojego podstawowego zestawu dokupiłam kostki w wersji BAŚNIE.


Dla młodszych uczniów wersją tej zabawy mogą być story ice-cream, gdzie na rożku umieszczacie postać, której będzie dotyczyła historia, a dzieci z poszczególnych 'smaków' lodów budują opowiadanie. Im więcej obrazków, tym lepiej. Uczniowie mogą sami przygotować obrazki, ale zadanie jest ciekawsze, kiedy wybierają z gotowych, przygotowanych przez nauczyciela. Poniżej mój podstawowy druk oraz pusty szablon. Najlepiej oczywiście postarać się o kolorowe porcje lodów ;-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz