piątek, 25 października 2013

Halloween ideas

Dzisiaj kilka pomysłów Halloween'owych.

Bardzo łatwo znaleźć różnego rodzaju zadania z tej okazji, ale z doświadczenia wiem, że mimo tego, że sam temat jest ciekawy dla dzieci, to pisanie o tym, co czarownica ma ubrane, czy co je potwór niestety szybko się nudzi. Stąd stawiam na więcej zabaw! 

Zawsze staram się zrealizować jakiś projekt plastyczny podczas takich zajęć. Szefostwo szkoły, w której uczę dostarcza lektorom małe dynie dla każdego ucznia, na których dzieci będą rysować swoje małe Jack-o'-lanterns. Zawsze jest przy tym świetna zabawa - dodatkowo można ćwiczyć słownictwo związane z kolorami lub częściami ciała (twarz). 
Będziemy także rysować/wyklejać potworki i opisywać ich wygląd.
Ze sprawdzonych pomysłów polecam również zabawę w Memory ze słownictwem dot. Halloween. 
Pobawimy się też w kalambury - będzie trzeba pokazać np. a skeleton is eating breakfast, albo a monster is dancing salsa - im zabawniejsze pomysły, tym lepiej! 

W sali powiesiłam tablicę, na której dzieci mogą przywieszać swoje prace - tutaj jest zdjęcie jeszcze pustej tablicy, ale na następny dzień po moim ogłoszeniu projektu, na plakacie znalazły się już liczne srrrraaaaszne obrazki.

Moje grupy, które poinformowałam o nadchodzącej lekcji Halloweenowej od razu entuzjastycznie zawołały "WEREWOLVES!" mając oczywiście na myśli grę, którą opisywałam w poście dot. Kreatywnych zadań. Z pewnością zagramy, bo wiem, że sprawia im to ogromną radość, a poza tym nadaje się idealnie na tę okazję! 


Ostatnio wykorzystuję również grę Palce w pralce - sama gra polega na rytmicznym klaskaniu i pokazywaniu gestów (opis w linku), ale 'ulepszyłam' ją tym, że osoba, która pomyli gest nie otrzymuje kart z bombą, które są w zestawie, ale kartę ode mnie. W zależności od poziomu, jak i tematu lekcji możesz przygotować karty np. dotyczące słownictwa lub pytań w danym czasie - liczy się Twoja kreatywność! Z okazji Halloween przygotowałam pytania w stylu: Name three animals associated with Halloween, What is the scariest thing you have seen?, Spell Halloween, etc.


Z najmłodszymi uczniami wykorzystam również pomysł, jaki znalazłam na  blogu Agaty. Należy przygotować kartonową kość. Dzieci stoją w kole, wybieramy jednego Skeleton'a, kóry stoi w środku i zasłania oczy. Dzieci za plecami podają sobie kość powtarzając: Mr Skeleton where’s your bone? Somebody stole it from your home. Guess who? Na znak nauczyciela dzieci przestają podawać kość a Skeleton musi odgadnąć, które dziecko ją mą. 
Tutaj moja grupa w czasie zabawy:
 
Dla moich najstarszych grup FCE przewidziałam film Tima Burton'a The Nightmare Before Christmas. Moje zajęcia trwają 90minut, a film 70. Oczywiście można wybrać tylko fragmenty, ale ponieważ grupy realizują materiał planowo, to jest czas na obejrzenie całego filmu. Przygotowałam pytania, na które uczniowie będą odpowiadać w trakcie oglądania, a także zadanie na napisanie paragrafu na dany temat związany z filmem (chętnie podzielę się tym worksheet, proszę pisać!). 


Mam nadzieję, że zainspirowałam Was do stworzenia własnej lekcji dot. Halloween.
Zapraszam do dzielenia się swoimi pomysłami!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz