sobota, 14 lutego 2015

Science time, czyli kolejna lekcja o zwierzętach

Na lekcji przyrody aktualnie omawiam z pierwszakami tematy związane ze zwierzętami. Ostatnio rozmawialiśmy o tym, w jaki sposób zwierzęta się poruszają, a w tym tygodniu podzielimy je ze względu na to, czym są pokryte. 
Zaczynam od pokazania uczniom prawdziwych piór, łusek, muszli, futerka (to akurat sztuczne), nazywamy wspólnie wyrazy. Dzieci starają się wymienić zwierzęta pokryte futrem, łuskami, itd. Oglądamy klip na ten temat. Proszę uczniów o dopasowanie zwierząt do tego, czym są pokryte, a także o wykonanie zadań w ćwiczeniach Science Macmillan. Na koniec dzieci wykonują projekt - pokrywają rybkę łuskami. 







3 komentarze:

  1. Dzięki, że napisałaś o tej książce, wygląda bardzo fajnie. Cały czas mam ochotę na zajęcia spod znaku CLIL i myślę, że fajnie się nadaje żeby na niej bazować.

    OdpowiedzUsuń
  2. A jeszcze przypomniało mi się, że w podobnym typie jest książka Cross-Curricular Resources for Young Learners wydawnictwa Oxford.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna książka, bardzo przydatna dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń