czwartek, 8 kwietnia 2021

Jobs, czyli nauka nazw zawodów na lekcji zdalnej z przedszkolakami

 Kolejna lekcja zdalna z przedszkolakami w wieku 4-6 lat. Tym razem uczyliśmy się nazw zawodów. Tak wyglądała lekcja (25-30min):

1) Witamy się piosenką (u nas "Hello, hello, can you clap your hands").

2) Pytania o samopoczucie i o pogodę.

3) Poznajemy zawody: pokazuję uczniom prezentację ze zdjęciami i drillujemy słowa na różne sposoby. (Prezentację zrobiłam w Canvie, wersja darmowa. Poniżej przykładowe obrazki, ale mogę też udostępnić całość.)




4) Czas na piosenkę "Jobs song- who do you see?" - śpiewamy razem z pokazywaniem.



5) Moja magiczna torba jest wypełniona po brzegi - zobaczmy czym. Przedmioty z torby przymierzam, pokazuję dzieciom i pytam kim jestem. To zadanie wywołało wiele uśmiechu. 




 

6) Czas na grę! Tym razem użyłam gotowej gry na Wardwall. Czytałam dzieciom słowa, a one wskazywały właściwe obrazki poprzez nazwanie koloru ich tła lub nazywając je oznaczoną literką (w zależności od gry).

 


7) Follow-up. Dla chętnych zostawiłam linki z grami o zawodach, w których należy dopasować wyraz do obrazka. Jedna dla starszaków, którzy potrafią czytać, a jedna z opcją wysłuchania.  

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/jobs-1

https://learnenglish.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-to-pre-intermediate/jobs-1



1 komentarz: