piątek, 14 września 2018

Hide and seek, czyli sześciolatek detektywem

Moje sześciolatki uwielbiają wszelkie zagadki, rebusy i odkrywanie tajemnic. Doskonale wcielają się w role detektywów i czerpią z tej zabawy niesamowitą motywację. Dzisiaj miał nastąpić dzień, w którym zapoznam moich uczniów z nowym podręcznikiem (w "zerówce" używam Bugs Team Starter od wyd. Macmillan --> KLIK). Niestety, okazało się, że z mojej 3-osobowej grupy (tak, słownie TRZY), jest tylko jedna dziewczynka, więc poczekam na wszystkich. Opiszę jednak jak mają wyglądać jedne z pierwszych zajęć z podręcznikiem. 

Postanowiłam urozmaicić nieco proces poznawania podręcznika, chociaż samo otrzymanie nowej książki jest już bardzo ekscytujące dla dzieci.
Moi uczniowie będą poproszeni o odszukanie ukrytych przeze mnie skarbów. Każde z dzieci otrzyma podpowiedź, gdzie znajdzie swój skarb, a znajdą pacynki bohaterów podręcznika i same podręczniki.


Do zabawy w detektywów posłuży nam karta pracy z 'wypychanką' z podręcznika. Dzieci będą ukrywać zwierzaka za krzakiem/ kwiatkiem/ kamieniem, a następnie odgadywać między sobą (w większych grupach praca w parach) kto jest gdzie schowany.

Nawet zadanie na wstawienie odpowiedniej litery przeprowadzę w detektywistycznym stylu. Zrobiłam lupę detektywa, którą będziemy namierzać odpowiednią literę (tablica i dodatkowe materiały). 

Poza wymienionymi aktywnościami będziemy realizować materiał podręcznikowy. Mam nadzieję, że taka forma wstępu spodoba się moim uczniom. Dam znać w kolejnym poście :)

P.S. Już niedługo konkurs z fajnymi nagrodami, stay tuned!

1 komentarz:

  1. Takie książeczki to skarby w przedszkolu. Pobudzają kreatywność a przecież to właśnie o to najbardziej chodzi w kwestii edukacji. Irytuje mnie to kierunkowanie dzieci już od młodości na przeżyty szablon szkoła-studia-praca jakby nie mieli żadnej własnej wizji..

    OdpowiedzUsuń