poniedziałek, 24 września 2018

Colin, Lucy, Bella, czyli robaczkowe-językowe projekty plastyczne

Pracując w placówce dwujęzycznej możecie sobie pozwolić na więcej dodatkowych aktywności, niż mając do dyspozycji ustawową liczbę zajęć. Dlatego chętnie korzystam z możliwości wykorzystywania niektórych lekcji na zrobienie prac plastycznych z dziećmi. Nie zapominam o tym, żeby niosły ze sobą cel językowy. 
Moi uczniowie z zerówki pracują na podręcznikach Bugs Team Starter wyd. Macmillan, w których głównymi bohaterami są sympatyczne robaczki. Często wykorzystuję bohaterów naszych książek do urozmaicenia zajęć, a w tym przypadku nie ma najmniejszego problemu, żeby znaleźć karty pracy czy przykładowe projekty plastyczne z pszczółką, biedronką, czy gąsienicą. Sam podręcznik również oferuje sporo zadań ćwiczących motorykę małą.
Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie zrobiła też swoich materiałów ;)


Proszę dzieci o dodanie podanej liczby kropek. Wystarczą kredki, ale o ile fajniej, jeśli możemy przykleić kuleczki z plasteliny, czy wystroić biedronki w imprezowe kropki :)



Zalaminowane elementy fajnie ozdabiać mazakiem suchościeralnym. Poleceniem może być dodanie odpowiedniej liczby pasków czy kropek, ale tutaj ogranicza Was jedynie wyobraźnia, bo dlaczego by nie poprosić dzieci o zrobienie z biedronki rycerza? :) Najfajniejsze jest to, że takie materiały są wielokrotnego użytku!


O gąsienicach znajdziecie chyba najwięcej materiałów online, głownie za sprawą bestsellerowej The Very Hungry Caterpillar :) Chyba najłatwiejszym, a jednocześnie fajnym pod względem sensorycznym i samego efektu końcowego jest zadanie, w którym prosicie dzieci o przyklejenie kolorowych pomponików w odpowiedniej kolejności. 


Chętnie dowiem się, czy w ogóle macie czas i ochotę na robienie takich dodatkowych prac z dziećmi.
Zapraszam Was do śledzenia FP bloga na FB, bo już niedługo pojawi się konkurs z fajnymi nagrodami <3 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz