Dzisiaj w roli głównej - szczurek z Ikei. Pomysł na tę lekcję dla najmłodszych uczniów przyszedł mi do głowy w trakcie zabawy z synkiem.
1) Na zajęciach potrzebny będzie szczur, którego ukrywamy w torbie (własnej torbie lub torebce prezentowej). Po przywitaniu się z dziećmi siadamy w kole i poruszamy torebką tak jakby był w niej żywy, szalony zwierzak. Pytamy uczniów czy wiedzą co jest w torbie. Podpowiadamy: zaglądamy i możemy udawać, że się boimy (to przy starszych uczniach), mówimy jaki kolor ma znalezisko i opisujemy wygląd. Kiedy dzieci zgadną, z torebki wyskakuje szczur.
2) Zaznajamiamy dzieci ze szczurkiem. Jeden uczeń siada w środku koła, wszyscy zamykają oczy, układają ręce za plecy i mówią:
Where's the rat?
Let me see!
Is it in the classroom?
1-2-3!
W tym czasie w ręce jednego z uczniów wkładasz zwierzaka. Uczeń ze środka koła szuka pluszaka pytając 'Do you have the rat?' a dzieci odpowiadają Yes, I do. / No, I don't. Gramy kilka razy.
3) Czas na zabawy z flashcards. Zabawy dobieracie jak zwykle wedle upodobań grupy, moje ulubione znajdziecie --> TUTAJ.
Uczymy słów: rat, grey, ears, tail, paws, ears, tears.
4) Czas na wierszyk:
This is a rat.
The rat is grey.
It has got a very long tail.
Four little paws, two pointy ears.
The rat is funny - say 'no' to tears.
5) Na koniec gramy w memory obrazki/słowa, przyklejamy nazwy części ciała na szczurzy plakat, kolorujemy kartę pracy.
www.activityvillage.co.uk |
Mam tego szczurka i dzieciaki go uwielbiają! Często wykorzystuję o do prepositions of place :)
OdpowiedzUsuńSuper :) Mam nadzieję, że dzieciaki nie boją się gryzoni ;)
Usuńwspanialy pomysl na zajecia
OdpowiedzUsuńDziękuję, miło mi.
Usuń