Regulamin konkursu

środa, 19 sierpnia 2015

Hummingbird's Hacks, czyli jak ułatwić sobie pracę w nowym roku szkolnym, cz.3.

Dzisiaj przedstawię Wam moją ulubioną część cyklu Hummingbird's Hacks ---> Classroom Management.  


 (Kliknij w poniższe obrazki, jeśli chcesz poczytać poprzednie porady)
http://hummingbirdels.blogspot.com/2015/08/hummingbirds-hacks-czyli-jak-uatwic.htmlhttp://hummingbirdels.blogspot.com/2015/08/hummingbirds-hacks-czyli-jak-uatwic_13.html

Na początek zacznę od pomysłu na zwrócenie uwagi młodszych uczniów. W przedszkolu i szkole podstawowej, w których uczyłam wychowawczynie często używały zdania "Chcę powiedzieć kilka słów", na co dzieci odpowiadały "My słuchamy, a Ty mów!". W ten sposób hałas ustawał (szczególnie przydatna rzecz na apelach), a dzieci zamieniały się w słuch. Pomyślałam, że podobny rym można by zastosować na lekcji języka angielskiego. Poniżej moja propozycja rymów dla Was, wybierzcie ten, który najbardziej Wam odpowiada lub nauczcie klasę wszystkich. Kiedy dzieci pracują w grupach, a chcecie zwrócić im na coś uwagę wypowiedzcie jedną z komend i czekajcie na ich odzew. Cała klasa będzie wtedy skupiona na Was i na słuchaniu tego, co chcecie przekazać. Przydatne? :)
Największą trudność w prowadzeniu zajęć często sprawia harmider panujący w klasie. Wiadomą rzeczą jest, że im ciekawsze zajęcia, tym łatwiej zapanować nad grupą, ale z doświadczenia wiem, że zdarzają się i takie klasy, które mimo zaangażowania w pracę na lekcji są bardzo głośne. Według mnie najlepszym sposobem na takich uczniów jest wynagradzanie pozytywnego zachowania. Zaprezentuję Wam sposoby, których sama używam.

Czy używacie na zajęciach patyczków lekarskich? Za chwilę opiszę w jaki sposób używam ich na swoich lekcjach, ale znalazłam też ciekawy sposób ich użycia na tablicy Caught Being Good. Pod koniec zajęć przyznajecie patyczek osobie, która na niego zasłużyła. Możecie wyznaczyć nagrodę za największą ilość patyczków na ostatnich zajęciach w tygodniu, np. naklejka lub możliwość wyboru piosenki, którą zaśpiewa klasa.

http://legoode.wmwikis.net/Classroom+Management?cuid=850d186da2d6b96116f0b117b83f24c0

Na jednym ze szkoleń instruktorka proponowała używanie patyczków do wyznaczania tego, który uczeń ma odpowiadać na pytanie. Losujecie patyczek z imieniem - proste, a jednocześnie interesujące. Dzieci same ozdabiają swoje patyczki imieniem a Wy wrzucacie je do kubka, czy pudełka, z którego będziecie je losować. Valerie z AllStudentsCanShine dorysowała na patyczkach czerwone i niebieskie kropki - w ten sposób wie, kogo już zapytała danego dnia (np. jeśli już kogoś wylosowała, to ustawia patyczek czerwoną kropką do góry).
Ja na patyczkach wypisałam nazwy warm-up activities - ja lub uczeń losujemy od jakiego zadania zaczniemy lekcję.

http://www.allstudentscanshine.com/2013/07/monday-made-it-classroom-management.html?m=0
Problemem w klasie bywają uczniowie, którzy kończą zadania szybciej - nudząc się często przeszkadzają innym. Zachęcam Was to przejrzenia mojego wpisu dot. EARLY FINISHERS, gdzie znajdziecie pomysły na to, jak poradzić sobie z taką sytuacją, stosując np. tak jak ja tablicę I'm ready - what now? O tym jak jej używać i o innych sposobach na poradzenie sobie z szybkimi uczniami przeczytacie tutaj --> KLIK


Podobną wersję mojego zadania, ale ze słoiczkiem, znalazłam na Pinterest ---> KLIK.


Mam nadzieję, że moje pomysły przypadły Wam do gustu i zainspirujecie się nimi w swojej pracy. Zapraszam do komentowania postów i do polubienia bloga na Facebook'u (odnośnik znajdziecie  na górze po prawej stronie) - dzięki temu wiem, że moje wpisy są Wam przydatne <3

Zachęcam również do wzięcia udziału w konkursie ICEBREAKERS <--- kliknij, aby dowiedzieć się więcej.







4 komentarze:

  1. What's your diet? Being quiet! - świetne!
    Pomysł z patyczkami też fajny, ale jeśli chodzi o imiona dzieci, to faktycznie sprawdzi się tylko w większej grupie. Ale w przypadku młodszych klas, w których mamy czas na 2-3 zabawy w ciągu lekcji, a dzieciaki przekrzykują się, która jest lepsza, jak znalazł. Chyba wykorzystam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny wpis :-) Dziękuję za inspirację :-)

    OdpowiedzUsuń