Regulamin konkursu

poniedziałek, 12 listopada 2018

The Day the Crayons Quit, czyli Dzień Kredki

Hello! Zanim ogarnie Was szaleństwo świątecznych lekcji, czy chociażby zajęcia dot. Święta Dziękczynienia (KLIK), to zapraszam Was do zorganizowania Dnia Kredki, które w polskim kalendarzu przypada 22 listopada. 
 
 
Bardzo dobrze tego dnia sprawdzi się książka The Day the Crayons Quit. Nie martwcie się, jeśli nie macie jej w wersji papierowej, bo dostępna jest fajna wersja online:
 
 
Na Pinterest znajdziecie całą masę przykładowych kart pracy do tej książki, szczególnie dużo na writing dla grup starszych. Samo czytanie książki i wymyślanie kolejnych powodów, dla których dana kredka odeszła z pudełka może być całkiem fajnym zadaniem. Poniżej jednak przedstawiam Wam kilka moich pomysłów na urozmaicenie zajęć tego dnia, które podzieliłam na dzieci młodsze i starsze.

Dla młodszych:

- Wrzucamy kredki do woreczka, a dziecko losuje. Wygrywa osoba, która wylosuje kolor biały (lub inny wybrany). Po wyciągnięciu kredki przez dziecko pytamy jaki to kolor. 

- Dzieci siadają w kole, za plecami każdego ucznia kładziemy jedną kredkę. Prosimy jedno dziecko na środek, a jego zadaniem jest odnalezienie kredki czerwonego (lub innego) koloru. Uczeń pyta inne dzieci "Have you got a red crayon?" a pytane dziecko odpowiada. 

- Zawijamy kredki różnych kolorów w srebrną folię aluminiową. Wspólnie z dziećmi 'stawiamy' na to, jaki kolor ma wskazana przez nauczyciela kredka. 

Dla dzieci starszych:

- Przyklejamy ma plecach dzieci obrazek kredki danego koloru z nazwą rzeczownika. Np. czerwona kredka, a na niej napis 'apple'. Dzieci chodzą po klasie, a poprzez zadawanie pytań typu yes/no starają się odgadnąć jaką są kredką i co narysowali. UWAGA - zabawa staje się ciekawsza, jeśli rzeczownik wcale nie będzie związany z danym kolorem, np. na niebieskiej kredce napiszemy 'banana' :)


 - Prosimy dzieci, aby wybrały po jednej kredce. Nauczyciel losuje kolor kredki, a następnie wywołuje kategorię, np. owoc/ warzywo/ zabawka/ zwierzę, itp. Dzieci rysują rzecz odpowiadającą kategorii kredką, która została wskazana. Porównujemy obrazki. Możemy przyznawać punkty, jeśli dany obrazek nie powtórzył się. 

Jeśli skorzystacie z pomysłu włączenia Dnia Kredki do Waszych regularnych zajęć, to zachęcam do zainspirowania innych nauczycieli w komentarzach :) 

Będzie mi miło, jeśli polubisz bloga na FB <3