Regulamin konkursu

sobota, 18 października 2014

The Very Hungry Caterpillar na zajęciach Science oraz coś dla starszych uczniów

Dzisiaj opiszę zajęcia Science, które prowadziłam w tym tygodniu, a pod koniec notatki znajdziecie informacje o materiałach dodatkowych na zajęcia dla starszych uczniów.

Znana i lubiana głodna gąsienica tym razem pomogła mi w przeprowadzeniu zajęć przyrodniczych. Obecnie kończymy cykl dot. zdrowego żywienia, staraliśmy się ustalić co robaczek zjadł zdrowego, a co nie oraz czy jedzenie zdrowych rzeczy w nadmiarze jest dobre. Przy okazji niektóre dzieci dowiedziały się skąd się biorą motylki ;) Słownictwo było znane, ale w sieci znajdziecie wiele kart obrazkowych do jego wprowadzenia.


Zadanie dodatkowe polegało na odtworzeniu tygodnia gąsienicy i narysowaniu tego, co jadła w dany dzień. Dzieci same mówiły co one jedzą w poszczególne dni tygodnia i określały, czy jest to zdrowe, czy nie. (Przy okazji dowiedziałam się, że niektóre pierwszaki nigdy w życiu nie jadły chipsów - wow!)




Obejrzeliśmy również bajkę - znajdziecie wiele wersji na YT, ja wybrałam taką, w której obrazki najbardziej przypominają te z książki.

Jeśli prowadzicie zajęcia Science na wyższych poziomach, z pomocą może przyjść Wam magazyn National Geographic Odkrywca. W każdym numerze znajduje się jeden artykuł w języku angielskim (w niektórych dotyczy historii i techniki, ale są też typowo przyrodnicze teksty). Na stronie magazynu widzę, że logując się do strefy nauczyciela można ściągnąć karty pracy i scenariusze do danego artykułu, niestety nie prenumeruję więc nie wiem jak to dokładnie wygląda. Myślę, że spokojnie możecie znaleźć coś dla Waszych uczniów. W artykułach są też linki do filmów na dany temat więc bardzo to ułatwia przygotowanie do lekcji, a także mamy pewność, że wiadomości zawarte w klipie są rzeczowe. Na stronie internetowej są dostępne materiały archiwalne więc możecie zobaczyć jak to wygląda, a tu dla przykładu część artykułu z 2013 dot. Great Migrations. Jest i hummingbird ;)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz