Regulamin konkursu

czwartek, 29 maja 2014

Paper plate crafts, czyli co można wyczarować z papierowego talerza

Kilka pomysłów z internetu na to, w jaki sposób można udekorować talerzyk papierowy. Dodaj element językowy do lekcji - np. piosenkę o rybkach, czy historię o zwierzakach, a następnie przygotujcie z dziećmi papierowe dekoracje lub maski. Moja klasa przygotuje talerzykowe słoneczka, w których uczniowie opiszą co robią latem. 

My class is going to prepare paper plate suns with their favourite summer activities inside.

Tutaj nasza zeszłoroczna stonoga, a na niej wiele nowych słówek.



http://www.danamadeit.com/2011/08/tutorial-paper-plate-fish.html

http://craftstunt.blogspot.com/2013/05/day-124-sea-life-paper-plates.html

http://pinmepinmenot.com/paper-plate-crafts-to-the-rainy-day-rescue

http://www.tipjunkie.com/

http://craftsbyamanda.com/2010/06/paper-plate-owl-craft.html

http://www.koolkidscrafts.com/animal-paper-plate-masks.html

poniedziałek, 26 maja 2014

Speaking activity: describing the picture, czyli jak zachęcić uczniów do opisywania obrazka.

My students were not willing to describe pictures I was giving them (they think it is a boring task as we have been practising it a lot recently). This time I mixed this activity with a simple music-drawing warm-up. They loved it.

Prepare a piece of paper for each student and different songs on your phone (of course you may use a recorder but the quality of the sound is not as important as the diversity of music you're going to play, so using the phone is the easiest way). Play samples of the songs, remeber to mix rock with pop, heavy metal, or romantic ballades (the more the better!). While playing each sample your students are to draw what they feel. Before playing another song ask them to exchange the drawings and repeat the activity with different songs. After playing your songs ask each student to imagine that the picture was drawn by a famous artist, their task is to describe them for the rest of the group and express what the author wanted to tell us through this piece of art.

The pictures created by my students, high art! :)



środa, 21 maja 2014

Summer lesson ideas

Summer is coming! It's so hot in Warsaw atm! Here are some ideas connected to summer and holidays you might include into your lesson plans. Please check out my post from 2013 on the same topic: SUMMER.

Make crazy bugs with your students, all you need are small rocks and paints (and paper eyes). You may use them as counters in your board games.

http://www.alittlecraftinyourday.com/2013/06/17/kid-friendly-summer-crafts/

Use hands to make crabs. Add a speech bubble or an empty spot where your students will add a nice summer story.

http://easypreschoolcraft.blogspot.com/2012/07/summer-handprint-crab-craft.html

I recommend http://bogglesworldesl.com/summer_worksheets.htm where you will find plenty of worksheets connected to summer fun. There are some great board games there as well.



Ask your students to play a board game (you may use the bugs mentioned earlier as counters). Their task is to tell a story or a sentence with the word given. 
http://englishlanguage.org.nz/sites/englishlanguage/files/kcfinder/images/Unit26GIAG10.jpg


środa, 14 maja 2014

Mother's Day crafts for young students.

W zeszłym roku, jak zapewne niektórzy z Was pamiętają, robiliśmy na zajęciach babeczki i doniczki z kwiatkami, o których więcej możecie poczytać w poście zeszłorocznym.

Some of you probably remember the crafts we did last year. Here are some pictures, you may find more about them in the post Mother's Day.




We are making ice-cream and jars this year! Here are the pictures coming from pinterest. We'll try to add some poems into the jars or adjectives discribing Mothers. I hope you like the ideas!



Here are creafts made by my students:



środa, 7 maja 2014

Make your reading lesson more interesting, czyli proste sposoby na urozmaicenie zadań na czytanie.

Większość z nas używa na zajęciach podręczników, jako podstawę lekcji. Nie widzę w tym nic złego, tym bardziej, że w ciągu kilku ostatnich lat podręczniki bardzo się zmieniły, stając się bardziej przystępne dla ucznia, a także bardziej pomocne dla nauczyciela oferując wiele zadań dodatkowych w TB. Niestety używając tylko i wyłącznie materiału książkowego nasze lekcje staną się szybko nudne i zbyt przewidywalne. Opiszę teraz przykładowe zadaniem na czytanie z podręcznika i moje sposoby na to, aby je urozmaicić. 

Lekcję zaczynam oczywiście od small-talk, czyli zadawaniu uczniom pytań z poprzednich zajęć przy pomocy rzucanej piłeczki (mam taką miękką kolorową, kupioną w Tiger, ale w jednej z moich grup dzieci same przynoszą pluszaki, żeby nimi rzucać - ostatnio pomagał nam wielki czarny Angry Bird). Później tę samą piłeczkę można używać zadając pytania do tekstu.
Wykorzystuję też różnego typu warm-up activities, niektóre z nich opisywałam w poprzednich postach.
Sprawdzamy pracę domową - szybko i sprawnie, ale kiedy zadałam bardzo dużo (a zdarza się), to staramy się urozmaicić to poprzez np. czytanie szeptem, czytanie jak divy operowe, czytają tylko chłopcy/dziewczynki, itp. 

Moje zajęcia najczęściej mają formę Engage-Study-Activate, ale nie opiszę całych zajęć, bo dzisiaj skupiam się tylko na urozmaiceniu podręcznika. Zazwyczaj w danej lekcji występuje tekst- dłuższy lub krótszy. Myślę, że każdy wie, jak pracować z tekstem, ale dla przypomnienia podaję link do podstawowego formatu http://busyteacher.org/4035-how-to-teach-a-perfect-reading-lesson.html.

Po przeczytaniu tekstu, często na różne sposoby (tak jak opisałam przy sprawdzaniu pracy domowej) proszę uczniów o zamknięcie książek, pracę w grupach i odegranie sceny na podstawie czytanki. Jeśli materiał ciężko przedstawić, to przygotowuję pocięty tekst i proszę uczniów o ułożenie go we właściwej kolejności (grupy pracują na czas). 


Niektóre teksty kopiuję na kartkę zostawiając puste miejsca, które uczniowie uzupełniają wyrazami z przeczytanego materiału lub własnymi. Poniżej skrócony tekst o rodzinie Indian, który był w podręczniku - do niego był obrazek, gdzie trzeba było znaleźć odpowiednią postać. Uczniowie przygotowali swoje ćwiczenie i wymieniali się w parach, aby je wykonać. 



Do tekstu często dodawane są zadania typu True/False, niekiedy przygotowuję je sama. Ja robię je tak, że na środku sali ustawiam dwa krzesełka, jedno z napisem true, a drugie z false. Uczniowie stoją w dwóch rzędach i parami ścigają się, aby usiąść na odpowiednim krześle po przeczytaniu przeze mnie zdania. W starszych grupach proszę uczniów o klaśnięcie w ręce, jeśli zdanie jest prawdziwe oraz o wstanie lub buczenie, jeśli zdanie jest fałszywe. Na tablicy wpisuję duże true i false, a dzieci mają za zadanie klepnąć łapką na muchy odpowiedni wyraz.

Mam nadzieję, że moje pomysły okazały się dla Was przydatne. Chętnie się dowiem w jaki sposób Wy urozmaicacie podręcznikowy reading.