Regulamin konkursu

niedziela, 16 lutego 2014

Warm-up activities dla nastolatków

Jeśli chodzi o zadania na rozgrzewkę dla moich nastoletnich uczniów, to najlepiej sprawdzają się te, które mają element zaskoczenia. Np. secret identity, gdzie do pleców uczniów przyklejam karteczkę z nazwiskiem/ pseudonimem znanej osoby, czy postaci z filmu/ bajki. Uczniowie zadają sobie pytania tak/nie, aby odgadnąć kim są. 
Bardzo lubią też grę Taboo, ale po kilku partiach rozpoznają już hasła więc musisz mieć na uwadze, że będziesz musiał/a przygotować nowe karty. Ja podzieliłam uczniów na dwie grupy i podczas jednych zajęć poprosiłam ich o przygotowanie haseł i podpowiedzi do Taboo, a na kolejnych graliśmy z przygotowanymi przez nich kartami. Wariacją tej gry jest Time's Up, gdzie muszą w określonym czasie opisać rzecz napisaną na karcie (tutaj już nie mamy słów, których nie można użyć więc gra wydaje się prostsza). Nie znalazłam angielskiej wersji więc na kartach sama dopisałam przetłumaczone słowa. Gra ta ma też wersję 'postaci' - ja używam 'family' z różnymi rzeczownikami. Można podzielić zabawę na rundy wg opisu na opakowaniu.

Na stronie http://www.onestopenglish.com/teenagers/skills/games/ znalazłam kilka gier, które mogą spodobać się nastoletnim uczniom. Szczególnie spodobało mi się wypisanie kilkudziesięciu słów na kartce i poproszenie uczniów o utworzenie zdań 3,4 i 5- wyrazowych. Np. Radio is free, My parents are happy, Cows enjoy politics in April.



Jedna z częściej wykorzystywanych gier na powtórzenie słownictwa z użyciem tablicy, to kółko i krzyżyk, gdzie po poprawnej definicji słowa drużyna wybiera pole, na którym stawia swój symbol. Ciekawym zamiennikiem może okazać się gra w bombę i puchar: dzielimy tablicę na 4 kolumny i klika rzędów. Uczniowie wybierają pole i mają odpowiedzieć odpowiednio - albo słowem, kiedy Ty mówisz definicję, albo definicją, kiedy podajesz słowo; mogą też ułożyć poprawne zdanie z danym wyrazem. Jeśli wywiążą się z zadania, to otrzymują daną liczbę punktów, ale UWAGA - jeśli wybrali pole, na którym znalazł się puchar, to podwajamy ich punkty (po dobrej odpowiedzi!) lub zabieramy te punkty, jeśli pole było z bombą (mimo poprawnej odpowiedzi!). Na tablicy nie rysuj symboli bomby, czy pucharu, miej je jednak przygotowane wcześniej na kartce, żeby nie było mowy o oszukiwaniu. Uczeń dowiaduje się dopiero po udzielonej odpowiedzi ile punktów zdobywa. 


2 komentarze:

  1. Rzeczywiście ciekawe rozgrzewki. Świetnie się nadają do zaadaptowania do aktualnie omawianego słownictwa czy zagadnienia gramatycznego :)
    Natka

    OdpowiedzUsuń