sobota, 25 października 2014

Simple this is/ these are activity

Bardzo krótki post z racji mojego przygotowania do Halloween w tym tygodniu. 

Na lekcji zauważyłam, że moje pierwszaki nadal mają problem z użyciem this is/ these are. W czasie przerwy wymyśliłam krótką rymowankę/ rap, wydrukowałam obrazki i jakoś udało się przebrnąć przez to zagadnienie.

Wprowadziłam/ powtórzyłam słownictwo a cat, a dog, hippos, frogs, animals, a następnie nauczyłam dzieci rapu (ważne: z ruchem! kot - dwa palce przy głowie jako sterczące uszy; pies - ręce układamy tak, jak łapki psa kiedy prosi; hipopotam - pokazujemy duże koło dookoła ciała; żaba - kucamy jak żabki). Każde dziecko samodzielnie potrafiło powtórzyć rymowankę.

This is a cat.
This is a dog.
These are hippos.
These are frogs.

Animals here,
animals there.
Animals are everywhere!

One cat,
Three dogs,
Five hippos,
Seven frogs.

Animals here,
animals there.
Animals are everywhere!





Następnie ustawiłam dwa krzesełka, na jednym była kartka this is, a na drugim these are. Zadaniem dzieci było usiąść jak najszybciej na odpowiednim krześle po wypowiedzianym przeze mnie słowie, np. FROG, a następnie FROGS, itd.

sobota, 18 października 2014

The Very Hungry Caterpillar na zajęciach Science oraz coś dla starszych uczniów

Dzisiaj opiszę zajęcia Science, które prowadziłam w tym tygodniu, a pod koniec notatki znajdziecie informacje o materiałach dodatkowych na zajęcia dla starszych uczniów.

Znana i lubiana głodna gąsienica tym razem pomogła mi w przeprowadzeniu zajęć przyrodniczych. Obecnie kończymy cykl dot. zdrowego żywienia, staraliśmy się ustalić co robaczek zjadł zdrowego, a co nie oraz czy jedzenie zdrowych rzeczy w nadmiarze jest dobre. Przy okazji niektóre dzieci dowiedziały się skąd się biorą motylki ;) Słownictwo było znane, ale w sieci znajdziecie wiele kart obrazkowych do jego wprowadzenia.


Zadanie dodatkowe polegało na odtworzeniu tygodnia gąsienicy i narysowaniu tego, co jadła w dany dzień. Dzieci same mówiły co one jedzą w poszczególne dni tygodnia i określały, czy jest to zdrowe, czy nie. (Przy okazji dowiedziałam się, że niektóre pierwszaki nigdy w życiu nie jadły chipsów - wow!)




Obejrzeliśmy również bajkę - znajdziecie wiele wersji na YT, ja wybrałam taką, w której obrazki najbardziej przypominają te z książki.

Jeśli prowadzicie zajęcia Science na wyższych poziomach, z pomocą może przyjść Wam magazyn National Geographic Odkrywca. W każdym numerze znajduje się jeden artykuł w języku angielskim (w niektórych dotyczy historii i techniki, ale są też typowo przyrodnicze teksty). Na stronie magazynu widzę, że logując się do strefy nauczyciela można ściągnąć karty pracy i scenariusze do danego artykułu, niestety nie prenumeruję więc nie wiem jak to dokładnie wygląda. Myślę, że spokojnie możecie znaleźć coś dla Waszych uczniów. W artykułach są też linki do filmów na dany temat więc bardzo to ułatwia przygotowanie do lekcji, a także mamy pewność, że wiadomości zawarte w klipie są rzeczowe. Na stronie internetowej są dostępne materiały archiwalne więc możecie zobaczyć jak to wygląda, a tu dla przykładu część artykułu z 2013 dot. Great Migrations. Jest i hummingbird ;)






piątek, 10 października 2014

Lekcja Halloween

O lekcjach Halloween dla różnych grup wiekowych pisałam w zeszłym roku: Halloween ideas

W tym roku z klasą pierwszą jak zwykle na zajęciach poznamy słownictwo związane z tematem, zagramy w memory, a także zagramy w poszukiwanie kości pana Szkieletora (opis tej zabawy we wspomnianym poście). 

Myślę, że będzie również czas na przebranie się w mumie. Dzieci będą owijać daną część ciała papierem toaletowym. Poniżej zdjęcie z zabawy w bandażowanie w czasie lekcji dot. części ciała, ale na początku zamiana w mumię będzie wyglądała podobnie. 

Kolejna zabawa dla pierwszoklasistów związana jest z piosenką z Super Simple Songs. Zadaniem dzieci będzie odśpiewanie: Knock, knock. Treat or trick - who are you?, a następnie wskazanie na jakąś osobę, która będzie udawała straszną postać i odgadnięcie kim ona jest.



Nie wiem, czy się już chwaliłam, ale prowadzę też kółko Arts and Crafts więc mam nadzieję, że poza wykonywaniem Jack o'Lantern będzie czas na inne projekty plastyczne, np.:

http://www.inhabitots.com/inhabitots-link-roundup-of-the-week-halloween-crafts-for-kids/

http://www.kidspot.com.au/kids-activities-and-games/Craft-activities+1/How-to-do-Halloween+12352.htm

http://sayyes.com/2011/10/favorite-halloween-kids-crafts.html
Mam nadzieję, że moje pomysły okażą się pomocne. Liczę również na komentarze z Waszymi pomysłami, bo jestem tak zapracowana ostatnio, że ciężko mi nawet przeszukać Internet w poszukiwaniu ciekawych pomysłów...

Happy and spooky Halloween!

sobota, 4 października 2014

Autumn lessons, czyli jesień w klasie

Lekcję dla pierwszej klasy zaczęłam od wprowadzenia tematu - zapytałam dzieci o pogodę i kolory liści za oknem. Przygotowałam kolorowe flashcards ze słownictwem dot. jesieni. Generalnie były to słówka z bingo ze strony anglomaniacy.pl z pominięciem chryzantemy. Powtarzaliśmy słowa i bawiliśmy się z kartami obrazkowymi. 

Nauczyłam dzieci słów piosenki z Super Simple Songs. Ograniczyliśmy się do pierwszej zwrotki i refrenu, pokazujemy spadające liście oraz wskazujemy ich kolory.

  

Poprosiłam dzieci o zagranie w memory - do tego celu użyłam kart bingo z http://anglomaniacy.pl/autumnB.pdf (jak już pisałam z pominięciem chryzantemy). 

Na koniec zajęć dzieci uzupełniły zadanie, w których należało pokolorować liście na dany kolor.

Kolejne zajęcia zaczęliśmy od odśpiewania poznanej piosenki oraz od zabaw z jesiennymi flashcards. Następnie zapoznałam dzieci z grą, którą znajdziecie na blogu Head Full of Ideas. Gra polega na odśpiewaniu piosenki 'Who stole the acorn from the acorn jar' i odnalezieniu żołędzia. Dokładny opis, jak i duże karty znajdziecie na samym blogu w odnośniku wyżej. 

Przyszedł czas na projekt językowo plastyczny - każde z dzieci miało za zadanie pokolorować liść na dany kolor i przykleić na karton. Postaram się dodać zdjęcie naszej pracy później, a póki co zeszłoroczny projekt, na którym dzieci na liściach umieszczały nowo poznane słówka.


Na koniec zajęć obejrzeliśmy z dziećmi jesienny odcinek świnki Peppy. Wcześniej wprowadziłam/przypomniałam słówka cold, hats, park, pond, tree, wind. Zadaniem dzieci było odpowiedzenie na pytania co stało się z piłką oraz co stało się z czapką.